Ez az oldal cookie-kat használ, szolgáltatásaink igénybevételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.

Postadíj és szálítási módok

Fizetési lehetőségek

Elérhetőség

Reklamációs rend

Cikkek, Alkalmazás folyamata, Gyakran ismételt kérdések és más...

Általános üzleti feltételek

A felügyeleti hatóság – SOI Felügyelősége a Nyitrai kerületnek

P.O. BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1, Slovakia
a termékek műszaki ellenőrzése és a fogyasztó védelme osztály
telefon: 037/7720 001, 037/7720 034
fax: 037/ 7720 024
e-mail: nr@soi.sk

Gyors navigáció

I. Általános rendelkezések

II. Fogalommeghatározások

III. Az eladó

IV. A vásárló

V. Adásvételi szerződés

VI. Árak

VII. Fizetési feltételek

VIII. Megrendelés

IX. A megrendelés törlése

X. A szerződéstől történő visszalépés

XI. Szállítási feltételek

XII. Adatvédelem

XIII. Tájékoztatás az alternatív online vitarendezésről

XIV. Záró rendelkezések

I. Általános rendelkezések

Ezek az Áltálános üzleti feltételek (továbbiakban ÁÜF) szabályozzák az eladó (szállító) jogait és kötelezettségeit az egyik oldalon, a másik oldalon pedig a vásárló (vevő, fogyasztó) jogait és kötelezettségeit.

A www.nanoprom.hu online áruház eladója és üzemeltetője a NanoProm Kft., 945 01 Komárno, Hradná 164/13, Slovakia, KSH-szám: 46 907 327, Adóazonosító szám: SK2023646812

Minden szerződési viszony az eladó és a vásárló között összhangban van a Szlovák Köztársaság törvényeivel. Abban az esetben, ha az egyik fél fogyasztó, a jogviszonyok által készített törvény alapján, ha nem módosított az üzleti feltételekben, 40/1964 törvény, Polgári Törvénykönyv érvényes változata, 250/2007 törvény - Törvény a fogyasztó védelméről érvényes változata, és 102/2014 törvény – A fogyasztó védelméről a házaló kereskedésnél és távértékesítésénél érvényes változata. Abban az esetben, ha az egyik fél vállalkozó, a jogviszonyok által készített törvény alapján, ha nem módosított az üzleti feltételekben, 513/1991 törvény, Kereskedelmi Törvénykönyv érvényes változata.

II. Fogalommeghatározások

Az eladó egy vállalkozó, aki kínalja vagy eladja a termékeket vagy szolgáltatásokat a fogyasztónak, valamint válallkozó, aki közvetlenül vagy más válallkozók által szállítja a terméket a vásárlónak és akinek a tevékenysége nem befolyásolja a termék tulajdonságait.

A fogyasztó természetes vagy jogi személy, aki termékeket vásárol vagy használja a szolgáltatást személyes használatra, illetve hozzátartozók számára, aki a fogyasztói szerződés megkötésénél és teljesítésénél nem a kereskedelmi vagy az üzleti tevékenysége keretében jár el.

Fogyasztói szerződés – adásvételi szerződés, ahol a szerződő felek az egyik részről a szállító, a másik részről a fogyasztó, aki nem tudta befolyásolni a szállító által előre elkészített szerződés javaslat tartalmát.

A vásárló, aki nem fogyasztó – az a személy, aki az adásvételi szerződés megkötése és teljesítése során a kereskedelmi vagy más üzleti tevékenységére keretében jár el.

Az adásvételi szerződés – az eladónak küldött megrendelés az adásvételi szerződés javaslatát képviseli. Maga az adásvételi szerződés az eladó által történő megrendelés visszaigazolásával kötődik meg, ami a javaslat elfogadását jelenti. Ettől a pillanattól kezdve a vásárló és az eladó között kölcsönös jogok és kötelezetségek keletkeznek, amelyek az adásvételi szerződésben vannak meghatározva és ezekkel az üzleti feltételekkel, melyek szerves részét képezik az adásvételi szerződésnek.

Üzleti feltételek – szerződéses rendelkezések, amelyekről a vásárló és az eladó megállapodtak ebben a dokumentumban. A vásárló a megrendelés elküldésének pillanatában megerősíti, hogy egyetért ezekkel az üzleti feltételekkel, amelyek a megrendelés időpontjában hatályosak és kötve van velük az adásvételi szerződés megkötésének pillanatától. A vásárló a megrendelés elküldésével megerősíti, hogy a megrendelés előtt megismerkedett ezekkel az üzleti feltételekkel és az üzleti feltételekkel feltétel nélkül egyetért.

Az elektronikus megrendelés egy elektronikus űrlap, amely információkat tartalmaz a vásárlóról, a www.nanoprom.hu webshopból (továbbiakban webshop) megrendelt áru listáját és az áruk teljes árait, amelyet a webshop rendszere dolgozott fel.

Az áru egy olyan termék, amely a piac által jut el a fogyasztóhoz. Az eladó minden termékje áru, amely a webshop-ban található.

Az áruk listája bármilyen webshop-ban, amelyet az eladó üzemeltett, egy általában szállított termékek katalógusa, és az eladó nem garantálja az összes áru azonnali elérhetőségét. Az áru rendelkezésre állása meg lesz erősítve a vásárlónak a vásárló kérdésének alapján.

A webshop katalógusában szereplő információk az áruról nyilvánosan elérhető forrásokból és a gyártó, illetve a forgalmazó hivatalos honlapjairól származnak. Az eladó nem felelős az ezekből a forrásokból származó információk helyességéért.

A termék mellett bemutatott képek a www.nanoprom.hu oldalon csupán illusztrációk. Azonban igyekszünk, hogy a legjobban tükrözzék a valóságot.

III. Az eladó

A NanoProm Kft., Hradná 164/13, 945 01 Komárno, Slovakia, KSH-szám: 46 907 327 be van jegyezve a Nyitrai kerületi bíróság cégjegyzékében és különösen a nanotechnológiát felhasználó termékek értékesítésével foglalkozik. További információkat az eladóról az „Elérhetőség“ részben talál.

Az eladó közzéteszi az áruk listáját, amelyeket kínál a vásárlónak és lehetővé teszi, hogy a vásárló megrendelhesse az árukat webshop-on keresztül. Ezek az ÁÜF a webshop-ból való vásárláshoz kötődnek. A megrendelés elküldésével a webshop-on keresztül a vásárló egyetért az ÁÜF-kel.

Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy igazítson az áru áráján, amelyik a webshop oldalán található, minden termék megrendelésénél abban az esetben, ha megállapítja, hogy az adott ár hibásan volt megadva. Erről a tényről tájékoztatni fogja a vásárlót a megrendelés megerősítése előtt.

Az ÁÜF szerves részét képezik az adásvételi szerződésnek.

IV. A vásárló

A vásárló fogyasztó vagy vállalkozó.

A fogyasztó természetes vagy jogi személy, aki termékeket vásárol vagy szolgálatatásokat használ személyes használatra, illetve a háztartás tagjának számára és aki a fogyasztói szerződés megkötésénél és teljesítésénél nem a kereskedelmi vagy az üzleti tevékenysége keretében jár el.

A fogyasztó csak az elérhetőségét adja le az eladónak, amelyek szükségések a megrendelés zökkenőmentes végrehajtásához, adott esetben olyan adatokat, amelyeket szeretné, hogy szerepeljenek a beszerzési dokumentumban.

Az eladó és fogyasztó jogviszonyai, amelyek nincsenek kifejezetten módosítva az ÁÜF-ben, irányadók a vonatkozó törvény rendelkezésével, 40/1964 törvény, A Polgári Törvénykönyv érvényes változata, 250/2007 törvény a fogyasztó védelméről érvényes változata megfelelő előírásái, illetve a kapcsolódó rendeletek érvényesek.

A vállalkozó jelentése:

  • Személy, aki regisztrálva van a cégjegyzékben (főleg vállalatok)
  • Személy, aki vállalkozói engedély alapján vállalkozik (egyéni vállalkozó bejegyezve a vállalkozói jegyzékben)
  • Személy, aki más adott szabályozás alapján, mint a vállakozói engedély, vállalkozik (ide tartoznak a szabad foglalkozások, mint például az ügyvédek stb.)
  • Személy, aki mezőgazdasági termelést üzemeltet és regisztrálva van a nyilvántartásban bizonyos előírások szerint.

Az eladó és vásárló, aki vállalkozó, jogviszonyai, amelyek nincsenek kifejezetten módosítva az ÁÜF-ben és az eladó és vásárló közötti szerződésben sem, , irányadók a vonatkozó törvény rendelkezésével, 513/1991 törvény, Kereskedelmi Törvénykönyv érvényes változata megfelelő előírásái, illetve a kapcsolódó rendeletek érvényesek. A vásárló tisztában van azzal, hogy a termékek vásárlásával, amelyek az eladó kereskedelmi kínálatában találhatók, nincs joga használni a védjegyeket, kereskedelmi neveket, az eladó vagy más cégek logóját, amennyiben az adott esetben nincs külön megállapodás egy külön szerződés alapján.

V. Adásvételi szerződés

Ha a vásárló fogyasztó, az adásvételi szerződés javaslata az eladó által kínált áru, amely az eladó honlapján van elhelyezve. Az adásvételi szerződés a vásárló megrendelés elküldésével és az eladó megrendelés elfogadásával van megkötve. Ezt az elfogadást az eladó azonnal megerősíti egy informatív e-mail formájában a megadott e-mail címre, azonban a szerződés létrehozásához ez az igazolás nincs hatással. A megkötött adásvételi szerződést (beleértve a megegyezett árat) módosítani vagy törölni lehet, de csak ha a felek megegyeztek erről vagy törvényi indokok alapján.

Ha a vásárló vállalkozó, az adásvételi szerződés javaslata a vásárló által elküldött megrendelés, maga az adásvételi szerződés abban a pillanatban kötődik meg, amikor az eladó által elküldött kötelező beleegyezés ezzel a javaslattal megérkezik a vásárlóhoz.

A kapcsolatok és a felmerülő viták, amelyek a szerződés alapján jönnek létre, kizárólag a Szlovák Köztársaságra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően lesznek rendezve és ezeket a Szlovák Köztársaság bíróságai fogják rendezni.

A szerződés megkötése szlovák nyelven történik. Ha felmerül az igény, hogy a vásárló számára lefordításra kerüljön a szerződés szövege, akkor az esetleges vitáknál a fogalmak jelentésének illetően a szerződés szlovák nyelvű szövege az érvényes.

A megkötött szerződés az eladó által archiválva van a szerződés sikeres teljesítése céljából és nem résztvevő harmadik felek részére nem hozzáférhető. Az információk az egyes technikai lépésekről, amelyek a szerződés megkötéséhez vezettek nyilvánvalóak ebből az ÁÜF-ből, ahol ez a folyamat egyértelműen le van írva. A vásárlónak lehetősége van rá, hogy a saját megrendelése elküldése előtt ellenőrizze és ha szükség van rá, változtasson rajta. Ezek az ÁÜF megjelennek a webshop honlapján, így lehetőség nyílik az archiválásukra és a vásárló részére történő reprodukálására.

VI. Árak

Az árak szerződés jellegűek. A webshop-ban az árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az árak érvényessége addig tart, amíg nincs értesítés az új árakról. Az áru ára már tartalmazza az ÁFA-t és az újrahasznosítási díjakat. Az ár nem tartalmazza a szállítási költségeket.

VII. Fizetési feltételek

  • Előrefizetés bankátutalással
  • Fizetés internet banking segítségével
  • Online bankártyás fizetés
  • Utánvétel (a készpénzt a fuvarozó veszi át a vásárlótól)
  • Esedékességes idővel rendelkező számlával történő fizetés (csak a hitelnyújtási feltételek teljesítésekor)

VIII. Megrendelés

A vásárló az árut a megrendeléskor érvényes áron kapja meg. A vásárló fogyasztónak a megrendelés végrehajtása előtt lehetősége van arra, hogy megismerkedjen a teljes árral, beleértve az ÁFA-t és az egyéb pótdíjakat. Ez az ár szerepelni fog a megrendelésben és az áru megrendelését megerősítő értesítésben. A vásárló fogyasztónak a megrendelés végrehajtása előtt lehetősége van arra, hogy megismerkedjen a ténnyel, hogy az ajánlat vagy az ár meddig érvényes. Abban az esetben, ha speciális megrendelhető áruról van szó, vagy áruról, amely nincs a raktáron, az eladó előre igazolja a vásárlónak telefonon/e-mailen az árat és a szállítási határidőt. Ha a vásárló a fogyasztó, az ilyen áru esetén előre közölni kell vele a tényt, hogy megrendelt áruról van szó („A szállítónál“ jegyzet az árun), amelynél az adásvételi szerződés a két fél között csak abban a pillanatban kötődik meg, amikor az eladó pontosítsa az ajánlatot.

Az alábbi módokon lehet megrendelni:

  • A webshop által a www.nanoprom.hu oldalon
  • E-mail formájában az info@nanoprom.hu címen

Az eladó azt tanácsolja a vásárlónak, hogy a megrendeléseket a webshop segítségével intézze el.

IX. A megrendelés törlése

a) A vásárlónak joga van törölni a megrendelést e-mailben vagy telefonon az alábbi esetekben:

- 24 órán belül a megrendelés elküldésétől vagy addig, ameddig az eladó nem erősítette meg a megrendelést,

- Abban az esetben, hogy ha nem volt betartva a termék közzétett ára

- Abban az esetben, hogy ha a vásárló törli a már megerősített megrendelést, köteles megtéríteni az eladónak minden bizonyítottan indokoltan felmerülő költségeket, amelyek a megrendelés végrehajtása kapcsán keletkeztek, különösen akkor, ha az ügyfél törli a megrendelést, miközben az eladó már azt elküldte és az eladónak költségei keletkeztek az áruszállítasra.

b) Az eladónak joga van törölni a megrendelést, ha az áru már elkelt vagy az áru nem áll a rendelkezésre minden erőfeszítés ellenére, amit igazságosan lehet követelni, nem tudja az árut leszállítani a vásárlónak az előírt határidőn belül vagy áron, amely a webshop-ban van feltüntetve, hacsak nem állapodik meg máshogyan a vásárlóval. Az eladónak joga van törölni a megrendelést abban az esetben is, ha az ügyfél nem válaszol az e-mail-re vagy nem elérhető a telefonon három munkanapon belül.

X. A szerződéstől történő visszalépés

A vásárló, aki fogyasztó szerződéstől történő visszalépése:
A fogyasztóvédelemről szóló törvény 12.§-ja értelmében a házaló kereskedésnél és távértékesítésénél történő vásárlás során, érvényes változata, a 102/2014 törvény alapján, a vásárlónak joga van az így megkötött szerződéstől visszalépni indoklás nélkül, 14 munkanapon belül az áru átvételétől vagy a szolgáltatás teljesítésére vonatkozó szerződés megkötésétől, miközben feltétlenül szükséges, hogy határidőn belül kézbesítve legyen a levél vagy e-mail a szerződéstől történő visszalépésről. Ez a joga megvan a vásárlónak abban az esetben is, ha az interneten rendelt árut személyesen vette át az eladó árukiadásra használt helyiségben. A vásárló köteles visszaadni a teljes árut, komplett dokumentációval, sértetlenül, tisztán, ha lehetséges eredeti csomagolásban, abban az állapotban és értékben, amelyben azt átvette. Abban az esetben, ha a visszaadott áru nem lesz teljes vagy sérült lesz, az eladó megfelelő összeggel csökkentheti a visszatérítési árat. A pénz visszafizetésére a vásárló által történő szerződés visszalépés érvényességét követő 14 napon belül kerül sor.

Az eladó nem köteles a törvényben lévő 14 napos határidő letelte után (a 102/2014 törvény) reklamációra elfogadni a nem tiszta vagy más módon szennyezett árut, amely nem felel meg a higiéniai előírásoknak.

Ha a vásárló úgy dönt, hogy visszalép a határidőn belül, akkor javasoljuk, hogy a visszalépési ügyintézés gyorsítása érdekében küldje el az árut az eladó címére egy kísérőlevéllel együtt és a visszalépés okairól szóló lévellel (nem feltétel), a vásárlási okmány számával és a bankszámlaszámmal vagy közléssel, hogy az összeg készpénzben lesz kifizetve vagy következő vásárlásra lesz fordítva.

A vásárló tudomásul veszi azt a tényt, hogy amennyiben az áruhoz ajándék jár, akkor az ajándékozási szerződés az eladó és a vásárló között azzal a feltétellel van megkötve, hogy ha a fogyasztó kihasználja azt a jogát, miszerint visszalép a szerződéstől 102/2014 törvény 12.§-ja értelmében, az ajándékozási szerződés elveszíti a joghatályát és a vásárló köteles a visszaküldött áruval visszaadni a hozzá kapcsolódó ajándékot is.

A fenti feltételek mindegyikének teljesítésével az áru visszaadásával kapcsolatban a vásárlónak keletkezik egy vevőhitel, ami a vásárló kérésére el lesz küldve a megadott bankszámlára, legkésőbb 14 nappal a szerződéstől való visszalépés után. Amennyiben a számlaszám nincs megadva, akkor az összeg ugyanabban a határidőben automatikusan készen ál egy másik vásárlásra vagy készpénzben való átvételre a bemutatott hivatalos jóváírás alapján, amely azonnal az adásvételi szerződés visszalépésének megoldása után el van küldve a vásárlónak.

A vásárló, aki vállalkozó szerződéstől történő visszalépése:
Abban az esetben, ha a vásárló egyben vállalkozó, fel lehet a vásárlónak ajánlani egy alternatív visszalépést az adásvételi szerződéstől a visszaküldött áru állapotától, az elmaradt garanciától és a visszaküldött áru aktuális árától függően. Az áru állapotát az eladó értékeli ki. Egyet nem értés esetén a feltételekkel kapcsolatban, amelyek mindkét fél számára elfogadhatók, az áru vissza lesz küldve a vásárló költségeire. Az eladó jogosult számlázni a vásárlónak az esetleges többletköltségeket, amelyek az érvénytelen viszzalépéssel kapcsolatban merültek fel.

A jóváírás kiállításánál szükség lehet a vásárló személyazonosító igazolványára, hogy védve legyen a vásárló tulajdonjoga. A személyazonosító igazolvány bemutatásával a vásárló egyetért a személyes adatok feldolgozásával a II. pont szerint (428/2002 törvény 3.§-ja alapján, A személyes adatok védelméről szóló törvény).

XI. Szállítási feltételek

  1. Ha nem volt más megállapodás, az eladó köteles az árut leszállítani 7 munkanapon belül a vásárlónak elküldött megrendelés viszzaigazoló e-mailtől.
  2. A futárszolgálattal történő kézbesítés esetén, a vásárló köteles ellenőrizni a szállítmányt, a lehetséges károsodást. A futárral történő kézbesítésnél a vásárlónak helyben írni kell egy reklamációs protokollt a szállítmány károsodott/sérült csomagolásáról. Abban az esetben, ha a szállítmány károsodott és a szállítmány tartalmának ellenőrzése után kiderül, hogy a szállítmány tartalma nem felel meg a számla/megrendelés tartalmával, vagy a tartalma károsodott, a vásárló köteles regisztrálni ezt a tényt a futár jelenlétében a kártérítési jegyzésben. Ha a kártérítési jegyzés nincs kitöltve, a további reklamációk nem lesznek elfogadva. A vásárló köteles megőrizni a szállítmány csomagolóanyagát a kárt okozzta vizsgálát befejezéséig.
  3. A vásárló köteles azonnal a szállítást követően teljesen kicsomagolni az árut és ellenőrizni, hogy mechanikailag nem károsodott és hogy a csomagolás tartalma megfelel-e a számlált árunak. Abban az esetben, ha a csomag tartalma nem felel meg a számlált áruval, vagy az áru mechanikailag károsodott (de a szállítmány károsodása nélkül, amire a 2. pont vonatkozik), a vásárló köteles ezt a tényt haladéktalanül értesíteni két napon belül az áru átvételétől, különben a további reklamációk nem lesznek elfogadva. A vásárló köteles megőrizni a szállítmány csomagolóanyagát a kárt okozzta vizsgálát befejezéséig.
  4. A vásárló minden egyes szállítmányhoz kap számlát e-mailben, vagy közvetlenül az áruval. Ahol szükséges a garancialevél, ezt a csomagban kapja meg.
  5. A vásárló értesítve van a feladás napján az áru elküldéséről pósta vagy futár által. A vásárló köteles biztosítani a zökkenőmentes áruátvételt, különösen azzal, hogy a tervezett szállítás napjaiban elérhető lesz a megadott telefonszámon vagy jelen lesz a kézbesítés címén. Ha ennek a kötelezettségnek nem lehet eleget tenni, köteles értesíteni az eladót, megegyezni a szállítás új időpontjáról vagy meghatározni azt a helyettesítő személyt, aki teljesíti az áruátvétel kötelezettségét a szállítmány eredeti átvevő személye helyett.
  6. A vásárló az áru teljes vételára kifizetésével szerzi meg az áru tulajdonjogát.

XII. Adatvédelem

  1. A NanoProm Kft cég vagyunk, székhelyünk a 945 01 Komárno, Hradná 164/13, cégazonosítónk: 46907327, nyilvántartva a Nyitrai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában 33150/N bejegyzési szám alatt (a továbbiakban Eladó) és mi vagyunk a személyes adatai kezelői.
  2. Az Eladó a fogyasztó személyes adatainak védelmére helyezi a hangsúlyt és ennek megfelelnek a végrehajtási eljárások annak biztosítására, hogy maximális mértékű védelmet nyújtson az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban "GDPR") és a 18/2018 Z. z. a személyes adatok védelméről szóló törvény (a továbbiakban Törvény) szerint. Az Eladó az érintettek személyes adatait kizárólag a termékek értékesítése végrehajtásához dolgozza fel, melyeket nem teszi hozzáférhetővé harmadik fél számára, kivéve azokat az alanyokat, amelyek biztosítják a Fogyasztónak való szállítást és fizetés kivitelezését, valamint azokat, amelyeknek törvényből jogosultságuk van hozzáférni az adatokhoz. Személyes adatokat nem hozunk nyilvánosságra.
  3. A személyes adatok feldolgozásának jogalapja a GDPR 6. cikke (2) bekezdésének b) pontja, és annak teljesítéséhez elengedhetetlen a személyes adatok megszerzése és feldolgozása a szükséges minimális szinten és lehetőség szerint is.
  4. Az Eladó az érintett személyek személyes adatait a következő mértékben dolgozza fel: keresztnév, vezetéknév, titulus, e-mail cím, telefonszám, számlázási címhez szükséges utcanév és házszám, város, irányítószám, esetleg szállítási címhez szükséges utcanév és házszám, város, irányítószám (ha más, mint a számlázási cím).
  5. Az érintett személynek joga van arra, hogy személyes adatai feldolgozásának állapotáról információt kérjen az eladótól, kérheti a helytelen, hiányos vagy elavult személyes adatok helyesbítését, kérheti a személyes adatok törlését, ha az adatfeldolgozás célja teljesült, hacsak külön rendeletek nem írják elő másképp. Az érintett személynek ugyanúgy joga van a hordozhatóságra és arra a lehetőségre is, hogy bármikor fordulhat a felügyeleti hatósághoz panaszával. Az említett kérelmeket az érintett személy megküldi az Eladónak az info@nanoprom.hu e-mail címre. A kérelem elintézéséről az érintett személy tájekoztatva lesz válasz e-mailben.
  6. A személyes adatok védelmével kapcsolatban az érintett személy kapcsolatba léphet a felelős személlyel az info@nanoprom.hu e-mail címen.

XIII. Tájékoztatás az alternatív online vitarendezésről

  1. Az eladó ezúton tájékoztatja az ügyfeleket (vásárlókat), hogy bármilyen jogokat és követeléseket az eladóval szemben alkalmazni lehet az alternatív online vitarendezéssel is, amelyet a 391/2015 számú, alternatív vitarendezésről szóló törvény fejt ki.
  2. Az alternatív vitarendezés egy eljárás az erről szóló törvény szerint, amelynek a célja a vita békés megoldása a felek között.
  3. A 391/2015 számú alternatív vitarendezésről szóló törvény 11§ szerint a fogyasztó jogosult a kapcsolat felvételére az eladóval, hogy kérje a korrekciós intézkedéseket abban az esetben, ha nincs megelégedve azzal, ahogyan az eladó rendezte a reklamációt vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. A fogyasztónak joga van javasolni az alternatív vitarendezés elkezdését (tovább "javaslat"), ha az eladó a kérésre negatívan válaszolt vagy nem válaszolt rá 30 napon belül a feladás napjától.
  4. A fogyasztó benyújthatja a javaslatot az alternatív vitarendezésről szóló 391/2015 számú törvény §12 -ban meghatározott módon, de lehetősége van rá elektronikusan is az online vitarendezés platformmal ezen az oldalon: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  5. Az alternatív vitarendezés kizárólag csak természetes személyeknek szól, nem vállalkozóként vásárolt személynek. A vita rendezése a fogyasztó és az eladó között folyik, akik távollévők közötti szerződést kötöttek és akiknél a vita értéke nagyobb mint  6 600 Ft. A maximális díj, amelyet az alternatív vitarendezés követelhet a vásárlótól 1 650 Ft a költségek kifizetésére.
  6. Az eladó ezúton tájékoztatja a vásárlókat, hogy lehetőségük van a kérvények, javaslatok, panaszok, észrevételek individuális beküldésére is, hogy megelőzhessék a vitákat, mégpedig elektronikusan a következő címre: info@nanoprom.hu.
  7. Az alternatív vitarendezés szervezeteinek listája a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztérium oldalán elérhető: www.mhsr.sk

XIV. Záró rendelkezések

Ezek az ÁÜF 2018/5/25.-től érvényesek. Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy ezeket az ÁÜF előzetes értesítés nélkül megváltoztassa. Ezek az ÁÜF a vásárlóval való adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba. Az eladó bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthassa a felsorolt árukat az webshop-ban.